Notowany na NewConnect Suntech opublikował wyniki za I kwartał, które są pierwszym efektem zapowiedzianej polityki maksymalizacji sprzedaży. Po ubiegłorocznych zmianach w strukturze kosztowej, spółka przechodzi do wdrożenia konkretnych rozwiązań sprzedażowych i produktowych.

 

Raportowane trzy miesiące przyniosły znaczącą poprawę obrotów. Spółka uzyskała ponad 2,2 mln zł ze sprzedaży przy 1,15 mln zł w I kwartale ubiegłego roku. Natomiast zysk netto jeszcze mocniej zareagował na wprowadzone zmiany, poprawiając ubiegłoroczną stratę prawie 1 mln do zysku na poziomie ponad 0,3 mln. Podobnie kształtuje się wynik EBITA, osiągając wartość 0,38 mln zł.

 

Wyniki Suntech - 2009-2011Spółka w następnych krokach planuje dalej zwiększać wolumen sprzedaży, redukując jednocześnie jej koszty stałe. W naszej strategii istotną rolę odgrywa również zwiększenie rentowności projektów i wdrożeń, i mamy na to kilka sposobów – mówi Piotr Saczuk, prezes Suntech. Jedną z nich jest płynne przejście z dotychczas sprzedawanych dużych systemów do wąskiego segmentu (bardzo długie procesy sprzedażowe, wysoka cena, rozbudowana funkcjonalność) do oferowania modularnych i konfigurowalnych systemów. Poza uproszczeniem procesu sprzedaży, pozwoli to na wejście z istniejącymi produktami w nowy segment: mniejszych operatorów, których rynek jest bardzo głęboki, oraz innych branż, dotychczas całkowicie pozbawionych dostawców rozwiązań Inventory czy Billing CRM.


Sposobem na obniżenie kosztów dotarcia i pozyskania Klienta jest rozpoczęta już współpraca z globalnymi sieciami dystrybucyjnymi, czyli w modelu sieci partnerów wspomaganych przez centralę. Jak zapowiada Saczuk, spółka chce do końca II kwartału podpisać kontrakty w 100% zabezpieczające całoroczne koszty.

 

Obecnie realizowane projekty to m.in:

  • Aero2 – system Network Inventory dla operatora sieci mobilnej
  • NCBiR – unowocześnienie architektury i funkcjonalności systemów
  • Klient z branży usługowej (spoza branży telekomunikacyjnej)
  • Oraz kontrakty z dotychczasowymi klientami

 

Przez ostatnie lata spółka prowadziła politykę inwestycyjną, dzięki której zbudowała portfolio produktów innowacyjnych w skali globalnej, oraz przeprowadzała ich wdrożenia na rynku krajowym. – Wśród naszych klientów są banki, operatorzy komórkowi, sieci kablowe: od największych graczy po dziesiątki spółek lokalnych. Na takim etapie rozwoju priorytetem w strategii staje się sprzedaż i osiąganie zwrotu z inwestycji – dodaje Saczuk.

 

Newsletter

Newsletter

captcha 

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+