Giełdowy Suntech, lider zaawansowanych technologii dla telekomunikacji, skutecznie realizuje założenia dotyczące rozwoju spółki. 10%-owa dynamika obrotów z pierwszego kwartału wobec rekordowego 2010 roku to swoisty sygnał dla rynku, że obserwowana od kilkunastu tygodni przecena waloru jest rozbieżna z dobrym standingiem spółki.
11 maja 2011r.
Suntech zaskakiwał w ubiegłym roku spektakularnymi wdrożeniami z obszaru telekomunikacji nowej generacji 4G, ale również bardzo pozytywnymi wynikami sprzedażowymi i co najważniejsze – dodatnim wynikiem z działalności oraz rosnącą wyceną walorów. Poprzeczka ustawiona wysoko, ale pierwszy kwartał bieżącego roku to kolejne wygrane przetargi, umiarkowane zwiększenie obrotów i aktywność zagraniczna.
Działania dotyczą przede wszystkim wdrażania flagowych produktów Suntech w firmach takich jak kolejowy TK Telekom oraz jeden na najbardziej medialnych projektów - Infostrada NetMaks, należąca do Milmex Systemy Komputerowe. Również w obszarze strategii marketingowej Spółka pracuje nad wykreowaniem na rynku globalnym marki SunVizion, pod którą będą promowane gotowe produkty Suntech.
Efekty widać już teraz. Przychody netto ze sprzedaży produktów IT wyniosły prawie 2,5 mln zł. Jednak są i zmiany. Możemy zauważyć zmianę struktury sprzedażowej: z dominującej w roku ubiegłym sprzedaży licencji - na nieco mniej marżową sprzedaż sprzętu. Skutkiem tego jest wyższa zyskowność pierwszego kwartału roku ubiegłego wobec bieżącego, ale różnica ta wynosi zaledwie 150 tys. zł. Z kolei odpisy strat z lat poprzednich pozwalają utrzymać wynik netto równy brutto, sięgający 0,15 mln zł.
Historia pokazuje, że Suntech prowadzi politykę zrównoważonego rozwoju przeplataną mocnymi akcentami w postaci spektakularnych przetargów i wdrożeń. Pozostaje nam zatem czekać, aż spółka wystawi pazur i kolejny raz zabłyśnie jako jeden z najciekawszych producentów oprogramowania w tej części globu.