Notowany na NewConnect Suntech SA zawarł znaczącą umowę z Grupą Kapitałową Vectra SA, drugim do wielkości operatorem telewizji kablowej w Polsce. Zamówienie obejmuje zakup licencji przez Vectrę. Suntech jest w trakcie sprzedaży nowej emisji private placement, uplasował już emisję skierowaną do pracowników i zarządu.
Zamówienie z Vectra dotyczy znacznego zwiększenia liczby licencji systemu Billing/CRM/Workflow, co jest związane z rozbudową systemu. Od września bieżącego roku system Billing/CRM/Workflow pracuje również u warszawskiego operatora Spray S.A., przejętego przez Vectrę.
Rozszerzenie współpracy z Vectrą oraz kontrakt na sprzedaż systemu Billing/CRM/Workflow w Meksyku wpisuje się w przyjętą na lata 2009-10 strategię agresywnej polityki sprzedażowej, dzięki której spółka zamierza zrealizować zyski z dotychczasowych inwestycji technologicznych. Sfinalizowanie kolejnych zamówień planowane jest na najbliższy kwartał.
„W ostatnich latach zainwestowaliśmy dużo środków w badania i rozwój produktów. Nasze rozwiązania są obecnie jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie. Świadczy o tym chociażby wybór oprogramowania Suntech przez największych operatorów telekomunikacyjnych w naszym kraju, gdzie z powodzeniem konkurowały z rozwiązaniami światowych liderów rynku."
mówi Andrzej Saczuk, wiceprezes Suntech S.A.
Do końca listopada trwają również zapisy na 3,18 mln akcji serii E w emisji prywatnej, która została poprzedzona emisją pracowniczą. Pracownicy i zarząd objęli wszystkie 0,82 mln oferowanych akcji.
Nowa emisja akcji spółki Suntech SA wesprze jej ekspansję sprzedażową w USA i Europie. Do podziału jest dynamicznie rosnący rynek BSS/OSS, którego wartość tylko w segmencie Billing i Network Inventory jest szacowana na ok. 8 mld dolarów rocznie. Spółka stworzyła już kanały dystrybucyjne, między innymi poprzez spółkę zależną w Atlancie. Autoryzowanym Doradcą jest Top Consulting SA.
Grupa VECTRA
Grupa VECTRA drugi pod względem liczby abonentów operator kablowy w Polsce, dostawca usługi triple play. Obsługuje 740 tys. klientów w 155 miastach na terenie całego kraju. W ofercie VECTRY, obok 140 programów telewizyjnych oferowanych w technologii cyfrowej, także 12 w jakości HD oraz 50 programów realizowanych przez niezależne telewizje lokalne, znajduje się usługa szerokopasmowego dostępu do internetu oraz usługa telefonii stacjonarnej.
Dzięki unikalnej na polskim rynku ofercie kablowej telewizji cyfrowej, VECTRA zdobyła 230 tysięcy abonentów i jest krajowym liderem tej usługi. Odbiorcami szerokopasmowego dostępu do internetu VECTRY jest 230 tys. gospodarstw domowych. Z telefonu VECTRY korzysta 55 tys. abonentów.