Warszawa, 5 listopada 2009 r. - Ok. 2 mln złotych zamierza pozyskać z nowej emisji akcji serii E, notowana na NewConnect firma Suntech S.A. Od 9 do 30 listopada się potrwają zapisy na akcje w subskrypcji prywatnej. Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć na zwiększenie wolumenu sprzedaży i wsparcie marketingowe dla gotowych produktów IT.

 

Autoryzowanym Doradcą jest warszawski Top Consulting SA. Dzięki środkom pozyskanym przy ubiegłorocznym debiucie spółka utworzyła kanał dystrybucyjny w USA i innych krajach Ameryki. W połowie bieżącego roku spółka zależna z Atlanty, Suntech Technologies Inc,.  podpisała pierwszy kontrakt z firmą telekomunikacyjną w Meksyku. Niebawem oczekujemy także zakończenia negocjacji z dwoma kolejnymi podmiotami, zaś łączna wartość prowadzonych rozmów wynosi przeszło 25 mln dolarów  – mówi Piotr Saczuk, prezes Zarządu Suntech S.A.

 

Przez ostatnie lata spółka prowadziła politykę inwestycyjną, dzięki której zbudowała portfolio produktów innowacyjnych w skali globalnej, oraz przeprowadzała ich wdrożenia na rynku krajowym. – Wśród naszych klientów są banki, operatorzy komórkowi, sieci kablowe: od największych graczy po dziesiątki spółek lokalnych. Na takim etapie rozwoju priorytetem w strategii staje się sprzedaż i osiąganie zwrotu z inwestycji – dodaje Piotr Saczuk.

 

Sam rynek Inventory, spośród czterech na którym działa Suntech S.A., jest jednym z najszybciej rozwijających się w branży IT. Według oficjalnych danych Dittberner Associates jego wartość na świecie szacowana jest na 6 mld USD i ma wzrosnąć do kwoty  7,6 mld USD w 2012 roku. Podobnie OSS Observer szacuje dzisiejszy rynek tych systemów na prawie 5,5 mld USD z zachowaniem 14% dynamiki wzrostu do 2012 roku. Szybko rosnący rynek konsumencki wymusza dynamiczny rozwój operatorów oraz fuzje i przejęcia, co oznacza bezpośrednio wzrost popytu na takie systemy, jakie oferuje spółka.

 

„W ciągu najbliższych dwóch lat Suntech zamierza skupić się na eksploatowaniu istniejących kanałów dystrybucyjnych oraz maksymalizacji wolumenu i wartości jednostkowej sprzedaży – podsumowuje Wojciech Franczak, Wiceprezes Zarządu. Produkty zostały stworzone z myślą o kliencie krajowym, europejskim i amerykańskim, co przekłada się na geograficzną i walutową dywersyfikację rynków zbytu, oraz możliwość sprzedaży bezpośrednio do koncernów międzynarodowych.

 

Suntech S.A. zadebiutował na NewConnect w październiku 2008 roku. Nie był to oczywiście czas sprzyjający plasowaniu emisji.  - W debiucie zamierzaliśmy pozyskać od inwestorów ok. 3 mln złotych, które miały zostać przeznaczone głownie na otwarcie oddziału w Stanach Zjednoczonych oraz wsparcie marketingowe dla kanałów sprzedażowych. Pomimo, iż udało nam się uzyskać jedynie 1/3 tej kwoty, zrealizowaliśmy pierwszy z zakładanych celów – przypomina Piotr Saczuk.

 

Spółka, w ramach emisji, część akcji zaproponowała pracownikom. Dla nich przygotowano 0,82 mln akcji. Trwające obecnie zapisy zakończą się 6 listopada bieżącego roku.

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+