Lider rynku systemów informatycznych dla telekomunikacji – giełdowa spółka Suntech rozbuduje używany przez TK Telekom Sp. z o.o. systemu Billing & CRM. Modernizacja platformy informatycznej udoskonali oferowane przez TK Telekom usługi operatorskie, przez co zwiększy konkurencyjność spółki na rynku.
Zgodnie z zamówieniem Suntech dokona rozbudowy używanego obecnie przez TK Telekom Sp. z o.o. systemu Billing & CRM, a także dostosuje go do przeniesienia na nowocześniejsze platformy sprzętowe. W wyniku modernizacji funkcjonującej obecnie wersji produktu nastąpi usprawnienie procesów obsługi i rozliczania klientów TK Telekom Sp. z o.o., a także zwiększenie możliwości realizowania transakcji z innymi operatorami.
Dzięki skalowalnej i otwartej architekturze system Billing & CRM jest stale rozwijany i rozbudowywany oraz dostosowywany do specyficznych wymagań kolejnych operatorów.
– Rozwój systemu billingowego jest jednym z kluczowych elementów informatyzacji Spółki
i systematycznego wdrażania najnowszych rozwiązań odpowiadających potrzebom biznesowym rynku. System podlega ciągłym zmianom, których zadaniem jest dostosowywanie go do dynamicznie zmieniających się potrzeb Klientów, rynku i potrzeb własnych TK Telekom. Obecnie wprowadzane innowacje mają na celu doprowadzić do poszerzenia spektrum możliwości systemu w zakresie rozliczeń abonenckich i międzyoperatorskich oraz do optymalizacji złożonych procesów rozliczeniowych prowadzonych w firmie, a także zapewnić Spółce konkurencyjność i przewagę rynkową – powiedział Marek Prokurat, członek zarządu TK Telekom Sp. z o.o.
Bardzo istotnym elementem chroniącym interesy Klientów TK Telekom, jak i samej Spółki jest współpraca systemu billingowego i narzędzia aplikacyjnego służącego do zarządzania interkonektowym ruchem głosowym z funkcjonalnością antyfraudową. Efekt interakcji systemów to bieżące monitorowanie procesów związanych z ruchem abonenckim i interkonektowym oraz wykrywanie wszelkich nieprawidłowości z nimi związanymi.
– TK Telekom zarządza jedną z największych teleinformatycznych sieci w Polsce łączącą ponad 300 miejscowości oraz setki instytucji, przedsiębiorstw i domów. Rozbudowa i modernizacja używanego przez spółkę systemu Billing & CRM będzie miała wyraźne przełożenie na usprawnienie procesów biznesowych tego operatora, o czym już niedługo będą mogli przekonać się wszyscy klienci TK Telekom – podkreśla Leszek Grzybko, dyrektor handlowy Suntech SA.
Udziałowcami TK Telekom są Skarb Państwa i PKP SA. We wrześniu br. właściciele spółki zaprosili do rozmów potencjalnych inwestorów zainteresowanych przejęciem dużej części swoich udziałów. Do 28 października przyjmowane są oferty.