Suntech S.A. pomyślnie zakończył wdrożenie systemu do monitoringu działania sieci u największego operatora telekomunikacyjnego w Pakistanie, w firmie Pakistan Telecommuniactions Company Limited (PTCL). PTCL ma 50 milionów klientów i świadczy usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz jest dostawcą internetu i telewizji IPTV.
PTCL jest filarem pakistańskiej infrastruktury telekomunikacyjnej. Firma świadczy usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz jest dostawcą internetu i telewizji IPTV. Wdrożone rozwiązanie zwiększyło efektywność operacyjną operatora i usprawniło planowanie przepustowości sieci.
"System Suntechu znacząco poprawił jakość monitoringu wydajności naszej sieci" – mówi Kamran Sharif, szef centrum operacyjnego sieci w PTCL. – "Przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym pomaga nam błyskawicznie diagnozować problemy z siecią i umożliwia szybkie ich rozwiązywanie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom dużo wyższy poziom satysfakcji."
Wdrożenie Suntechu jest pierwszym tak dużym projektem polskiej firmy IT w Pakistanie. Rynek telekomunikacyjny w tym kraju odznacza się dużym potencjałem i silną tendencją wzrostową.
"To dla nas bardzo ważny projekt" - mówi Wojciech Franczak, szef sprzedaży w Suntech S.A. - "To pierwsze nasze wdrożenie w Pakistanie, a od ubiegłego roku koncentrujemy działania marketingowe także na tym regionie Azji. Żeby skutecznie konkurować na tym rynku trzeba być szybkim i mieć doskonały produkt w dobrej cenie. Dzięki wdrożeniu w PTCL mogliśmy pokazać, że mamy wszystkie te atuty."